Læs om vores oplevelser

Før lejren

Lederne pakker og gør klar til lejren

Lørdag

Så ankom vi til Houens Odde, vi har fået en fin lejrplads med skygge, "kølig" brise og flot udsigt. Vi har fået slået telte op og indrettet os. Aftensmaden stod på pølser og kartoffelsalat og koldskål til dessert. Vi har også fået forrettet vores første besøg i slikkiosken.

Søndag

Søndag fik vi bygget vores spisebord, det er bygget mellem to store bøgetræer og er blevet overdækket så det kan modstå elementernes rasen. Om eftermiddagen var vi ude og bade for at få skyllet støvet og varmen af kroppen. Til aftensmad var der kylling i karry med ris.

Mandag og tirsdag

Mandag formiddag startede hiken. Vi lagde ud med at pakke de ting, vi skulle have med bl.a. sovepose, tandbørste og mad til frokost. Da vi var klar blev vi kørt til Egtved hvor vi købte ind til aftensmad og så gik vi afsted mod Egtved-pigens grav. Efter at have studeret Egtved-pigen gik vi gennem et fantastisk flot landskab mod Bindeballe Station, en gammel nedlagt station på Vandel-Vejle banen, hvor vi skulle overnatte. Til aftensmad fik vi orientalsk risret.
Tirsdag morgen besøgte vi Bindeballe Købmandsgård, der var lavet til museum, da vi havde set det hele gik vi mod Tørskind Grusgrav hvor der er en stor udstilling af Robert Jacobsen  skulpturer. I grusgraven spiste vi frokost og bagefter gik vi til Egtved og blev kørt tilbage til lejren. Efter frikadeller og kartofler til aftensmad tog vi på et vældig sjovt natløb, og så var det slut med energien.

Onsdag

Så blev det tid til søaktiviteter. Vi fik lov til at sove længe på grund af hiken og natløbet dagen før. Da vi havde spist morgenmad gik vi ned til tømmerflådepladsen hvor vi byggede tømmerflåde hele formiddagen. Efter frokost skulle vi ud og sejle på tømmerflåden, vi havde fået lavet den godt for den holdt til at vi allesammen sejlede på en gang. Det blæste bare så meget at vi kun kunne sejle i medvind og så måtte vi hoppe af og skubbe flåden tilbage. Da vi skulle skille tømmerflåden ad blev det et gevaldigt regnvejr så vi endte med at blive våde både fra oven og fra neden. Til aften havde vi lånt en køkkenvogn med ovn, grill og køkkenvask så vi fik flæskesteg og hele majs til aftensmad.

Torsdag

Torsdag formiddag havde vi valgt, at vi skulle have team-building. Vi lagde ud med at skyde med bue og pil, derefter skulle vi prøve at kaste med økser, det var svært. Formiddagen sluttede af med nogle samarbejdsøvelser, det var hyggeligt og lærerigt.
Efter frokost gik vi ned til smedjen, hvor vi skulle lave en fingerring af en to-krone, der skulle hamres og files meget, men det gav et flot resultat.
Til aftensmad fik vi svensk pølseret og jordbær med fløde til dessert.